Pronera as a public education policy in the countryside and its experience at Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA
DOI:
https://doi.org/10.35701/rcgs.v23.955Keywords:
Pronera, Política Pública, Educação do CampoAbstract
The aim of this article is to analyze the National Program for Education in Agrarian Reform (PRONERA) as a public policy for Rural Education built with peasant social movements and Universities. It then brings the experience of a program carried out at the State University Vale do Acaraú, in Sobral/Ceará, which took place through a Monday Course in the Areas of Human and Social Sciences: (Degree in Geography; Degree in History); with the aim of qualifying male and female teachers and other education professionals with initial training in pedagogy or in another degree who were living in areas of Agrarian Reform Settlements. This experience led us to conclude that Rural Education is not an isolated act, but a collective one, and its social impact had a great reach, not only for the men and women farmers who took the courses, but for the young people who live in the areas of Agrarian Reform Settlement, as they will have other possibilities to participate in the creation of conditions for staying in the countryside with a dignified life.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Aldiva Sales Diniz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RCGS o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC-BY 4.0), que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Autores são responsáveis pelo conteúdo constante no manuscrito publicado na revista.