Educación geográfica: estudio de caso de investigación para la producción de plántulas de buganvília por estajes, realizada por estudiantes de escuela secundaria, en São José do Seridó/RN
DOI:
https://doi.org/10.35701/rcgs.v26.986Abstract
Field practice in Geography teaching plays an important role in expanding human awareness about environmental problems, highlighting their importance for students in the context of school, but above all in life. This work analyzes the results of research carried out by students at Escola Estadual Professor Raimundo Silvino da Costa-EEPRSC, which culminated in the production of bougainvillea seedlings by cuttings. 45 students participated, taking as a starting point theoretical discussions about urban afforestation and quality of life in geography classes. In April 2020, in the field phase, 50 cuttings were packed in 30 x 12 cm plastic packaging, containing sand, clay and manure. Viability was 72%. The work achieved the goal of finding a strategy for producing plant seedlings and creating a protocol for public use. In the urban area of the municipality, before the research, 14 plants were registered. Two years later, 150. The environment department, with access to the protocol, until 2023, around 400 seedlings were produced, for donation to the population. The students involved learned important fundamentals used in scientific research, including implementing the experiment, evaluating the results, presenting it to the school community and university students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Josimar Araújo de Medeiros
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RCGS o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC-BY 4.0), que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Autores são responsáveis pelo conteúdo constante no manuscrito publicado na revista.