Reflections on the education of the field and the teaching of geography
DOI:
https://doi.org/10.35701/rcgs.v25.960Keywords:
Educação do Campo, Política Pública, Camponês, JuventudeAbstract
This article aims to reflect on the teaching of Geography in Field Education. In this perspective, we seek to present the considerations of several researchers on the subject and also understand how these differentiated education policies have been related to national education policy, considering that the Brazilian state has presented many comings and goings in its democratic construction. Not forgetting the advances and setbacks suffered by national education with which peasants were not inserted as subjects, but as important elements to economic growth, in order to overcome the effects generated by the correlations of forces between capital and the field. in order to overcome the effects generated by the correlations of forces between capital and the field. The peasants had no influence on the export economy, could not be heard in their specific demands. That's why the peasant population sought to organize and fight for their rights. Right to be entitled. Even with regard to public policy of Education that arrives in the field with the same curriculum of the city and prepares the youth who seek employment to work in agribusiness, Field Education proposes training to improve living conditions in the field and political decision.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Francisca Araújo Machado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RCGS o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC-BY 4.0), que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Autores são responsáveis pelo conteúdo constante no manuscrito publicado na revista.