Landscape: na approach in the conception of the Geography teacher in the 6th year of elementary education II, at Eunice Penha School in Mazagão – AP
DOI:
https://doi.org/10.35701/rcgs.v26.990Keywords:
Teaching Geography, Landscape, Initial gradesAbstract
This article aims to propose a reflection of the importance of the concept of landscape in the teaching of Geography, in classes of the sixth elementary year, based on the performance of interviews. The referred reflection was used as methodology, the bibliographical research, as well as, and the field research, with the methodological procedure of interview. In the course of the research we sought a reflection of the concept of landscape and its approach in various historical contexts. The results were satisfactory and demonstrated the importance of the study of the landscape, for the understanding of reality and the awakening of a critical view about thes ocio-spatial geographical space of the students of the 6th grade of elementary school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Luiz Edevaldo Miranda Melo, José Mauro Palhares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RCGS o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC-BY 4.0), que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Autores são responsáveis pelo conteúdo constante no manuscrito publicado na revista.